uNgKaPaN

HiDuP iNi pErLuKaN pEngOrBaNaN,
PeNgOrBaNaN MeMeRlUkAn PeRjUanGaN,
PeRjUaNGaN mEmErLUkAn KEtAbaHaN,
KeTaBaHan mEmErLukAn kEnYaKiNaN,
KenYaKiNaN mEMeRLUkaN kEjAYAaN,
KeJaYaAn pula mEnEnTuKaN KeBaHaGIaN

Tuesday, August 9, 2011

BeNaRkAh????


assalamm'alaikum

kali ini aku benar2x buntu dengan sikapku.....aku menangis lagi....menangis bukan kerna apa-apa...
tapi kali ini aku menangis dengan kata2x....

benar....aku masih muda...aku masih muda dalam kehidupan...masih memerlukan bantuan untuk hidup....masih tidak mampu untuk berdiri sendiri.....masih memerlukan nasihat dari yang berpengalaman.....

namun,aku telah sedaya upaya untuk mengubah diriku supaya orang disekelilingku tenang berdamping denganku....aku akui diriku penuh kelemahan....
aku tidak seperti orang lain..yang hebat2x...yang soleh dan solehah....

namun kata2x itu membuatkan diriku terpaku...termenung...berfikir panjang....adakah benar dengan apa yang dikatakan padaku???adakah itu nilainya terhadap diriku selama ini???aku termenung bersendirian lagi...tidak tahu pada siapa aku mengadu....hanya pada Allah sahaja tempatku mengadu...tidak terkata lagi...terasa aku hidup dalam terhuyung-hayang....ya Allah...

segala yang berlaku tidak terungkap dengan kata2x...aku terdiam lagi...menunggu kehadiran yang mendatang......


~~~AKU BERSERAH~~~


No comments:

Post a Comment