uNgKaPaN

HiDuP iNi pErLuKaN pEngOrBaNaN,
PeNgOrBaNaN MeMeRlUkAn PeRjUanGaN,
PeRjUaNGaN mEmErLUkAn KEtAbaHaN,
KeTaBaHan mEmErLukAn kEnYaKiNaN,
KenYaKiNaN mEMeRLUkaN kEjAYAaN,
KeJaYaAn pula mEnEnTuKaN KeBaHaGIaN

Tuesday, May 31, 2011

LeLaKi pakai INAI????



nak tnya jap,boley ker lelaki pakai inai????
ini adat jer kan???
xpe kan klu xpakai????

ok....just nak share ngan kowang semua.....
dalam beberapa minggu yang lepas,abang aku nak kawen....so,dia tanya aku,boley ker lelaki pakai inai???so,aku kata boley kot......xpasti....
so aku tanya la kat ustaz aku yang pakar bab FIQH nie....
dia kata, "sebernanya inai ini adalah pakaian wanita @ perhiasan wanita....jadi sekiranya seseorang itu memakai sesuatu yang menyerupai pakaian lelaki ataw sebaliknya adalah HARAM....
bagi hukum LELAKI MEMAKAI INAI dikatakan syubahah iaitu menyerupai wanita...xley nak kata gak hukumnya haram,tetapi ulama' mengatakan lelaki memakai inai lebih kepada haram...
jadi,xyahla time KAWEN naty,lelaki pakai inai yea.....

bahagia jer klu LELAKI TAK PAKAI INAI..btol x???


No comments:

Post a Comment