uNgKaPaN

HiDuP iNi pErLuKaN pEngOrBaNaN,
PeNgOrBaNaN MeMeRlUkAn PeRjUanGaN,
PeRjUaNGaN mEmErLUkAn KEtAbaHaN,
KeTaBaHan mEmErLukAn kEnYaKiNaN,
KenYaKiNaN mEMeRLUkaN kEjAYAaN,
KeJaYaAn pula mEnEnTuKaN KeBaHaGIaN

Saturday, July 2, 2011

mengejar impian.....

asaalamu'alaikum....

aku punya impian sepertimana manusa yang lain juga....cuma yang bezanya impian aku lain dan impian owang laen juga laen....tapi, matlamat impian seseowang itu,mestilah untuk memperoleh kejayaan...

impian aku sejak dari sekolah tetap sama iaitu mendapat kejayaan DUNIA & AKHIRAT....

sejak aku di bangku sekolah lagi. aku selalu cemburukan kejayaan kawan2x aku yang laen... kadang2x aku selalu bertaya pada diriku, "adakah aku dilahirkan seowang yang tidak berjaya??"
dan kini jawapan bagi soalan itu. "kajadian manusia adalah sebaik-baik kejadian. ini bermakna aku akan berjaya suatu hari nanti...."itu semua berpandukan pada usaha aku n tawakal aku pada Allah...

aku sedar aku hanyalah seowang hamba Allah yang lemah yang sentiasa mengharapkan rahmatNya.......

bila aku sambung belajar di peringkat universiti, aku memohom semoga keputusan peperiksaan aku lulus dan aku xnak repeat2x....alhamdulillah..itu semua tercapai akhirnya...
kini aku sudah abis belaja...dan keputusan bagi semua peperiksaan aku alhamdulillah...walopown keputusan aku tidak seperti teman-teman ku yang laen, namun aku tetap bersyukur dengan kejayaan yang aku perolehi.....

pernah suatu ketika dahulu ada owang kata pada ku yang kejayaan ini terletak pada paras rupa..aku sedar paras rupaku tidak secantik seperti owang laen...dan pada ketika itu aku betol2x give up!!!aku selalu kata hanya owang lawa sahaja yang akan dapat kejayaan itu...pada ketika itu aku betol2x rasa malas nak belaja....ada suatu ketika,aku terdengar, "sesiapa yang usaha kejayaan adalah miliknya"...pada saat itu.perasaan ingin belaja itu hadir dalam diriku....alhamdulillah!!!!

No comments:

Post a Comment