uNgKaPaN

HiDuP iNi pErLuKaN pEngOrBaNaN,
PeNgOrBaNaN MeMeRlUkAn PeRjUanGaN,
PeRjUaNGaN mEmErLUkAn KEtAbaHaN,
KeTaBaHan mEmErLukAn kEnYaKiNaN,
KenYaKiNaN mEMeRLUkaN kEjAYAaN,
KeJaYaAn pula mEnEnTuKaN KeBaHaGIaN

Saturday, October 9, 2010

bErPeLuH-pElUh

pemandangan gunung

bukan mudah nak dapatkn satu kejayaan hasil titik peluh kita....namun itu semua bukan menjadi penghalang seorang manusia untuk memperolehi nya....btol x???Allah telah menganugerahkan pada kita dengan pelbagai nikmat supaya kita sentiasa bersyukur padaNya....ewah2x..mcm bg tazkirah plk..tapi x salah kan???saling memperingati sesama manusia....
so,msty kowang semua nak taw kan nape kan aku pilih tajuk 'berpeluh2x'???hihi...
sebernya aku nak citer satu kisah tntg aku..perkara nie dah lama dah berlalu pown...tapi,pada saat ini baru ada kesempatan nak kongsi...hihi....jadi pada sape2x yang baca citer nie,jgn la marah yea coz perkara nie...hihione day.....kelab aku tlh mengadakan satu program iaitu mendaki gunung TEBU....yahooo!!!sonok sgt...

tapi mula2x 2 aku takot gak nak join coz dah lama sgt xnaek gunung @bukit....xda kenyakinan langsung...tapi nak..mcm maner 2???ada idea???hihi....pas2 aku bincang ngn fmly aku...."mcm maner nie mak???jiha nak pergi,tapi takot xlarat"...huhu..mak aku nie jenis yang memahami btol kemahuan ank2xnya....jadi,mak pown bagi semngat...so,aku pown dgn tdk teragk2x akn pergi mendaki...hihi..xsabo rasonyer....


mcm maner yer reaksinya yea klu ada pacat????yealakan pergi ngn member univercty,msty arr segan klu nk jerit kuat2x....haha...ini semua andaian semata2x...hahaha...sebelum nak pg 2,abah aku soh aku beli kasut coz kasut aku kan dah lama..hihi..ada kasut baru...hihi..sonok...pas2 beli itu beli ini...abis jugak la duit..tapi xper...ini semua kerana nak mendaki...

on the date....excited!!!sakit perut!!!happy sgt!!xtaw nak kata apa bila dah smpai kat LATA BELATAN..sampai kat sana ktwang g masak jap...xtawla sedap ker x coz hati dah keruan,nervers,,hihi,,takot!!!!!

chef-chef yang terlibat

pembantu masak @menyemak

malam sebelum mendaki,ktawang tido la kat suraw...pempuan tido kat c2..laki tido kat dewan terbuka.....MASYAALLAH!!!byk sungguh nyamuk pada ketika 2.....

next day.....
semua bangun dgn muka yang mcm2x ragam....hihi..almaklumlah...on the date...hihi...pas siap makan,semua get ready ngn beg masing2x....ktawg semua diberi bekalan n khemah....xtaw nak kata apa..beg ktwg ada mcm2x saiz..nak saiz apa..semua ada....

on time....
strechg dulu......then beratur masok kmpula
n masg2x....pas2 doa..then jalan!!!!!masok hutan...hati ini xtaw nak kata..semuanya berserah
pada Allah....

bila masok jer hutan,ramai gak arr yg gsaw yang aku larat ke tak..nasb baek ada member yang sentiasa beri support....lg bertambh semgat la aku nak naek....mula2x 2 semua ok...
tapi bila smpai satu tmpat 2,kat batu2x,ramai gak arr yang terglincir...sian kat member aku...tapi xper,smagt masih ada....haha

antara yang mendaki

jalan2x tgk pandgan..best!!!!
smpai satu tmpat nie,ktwang kene jalan atas kayu...TAKOT!!! takut patah jer .... hihi..alhamdulillah semua selamat.....


jalan2x lagi...
jalan demi jalan,mmg ada pelbagai rintagn.....penat,sesak nafas...macm2x agy arr...makin naek makin tinggi....sampai satu tahap 2,mmg rasa dah give up sagt2x..tapi nasb baek member beri semngat....




sampai satu tmpat nie,ktwag semua berkmpul....sembahyang la...amek air la...rehat..yang penting aku sempat tido..wak2 2 dah xrasa malu dah...asal kan dapat tido..hahaha...

bermula kembali perjalanan ktwang.....
kali nie mmg mncabar btol la....tinggy tol..xlarat aku..rasa dah nk nagis jer...huhu...
setiap langkah untuk sampai ke puncak mmg mncabar..habis tanah kat gunung 2 dapat rasa peluh2x ku....hihi...



saat2x yang dinanti.....
tiba jua kami di puncak walaupown kami adalah antara kmpulan yang lambat...asalkan sampai....alhamdulillah...bersyukur aku padaNya tidak terkira...

atas puncak...





alhamdulillah aku padaNya tdk terkira kerna aku myangka yang aku tdk sampai ke puncak...ini semua atas izinNya...alhamdulillah...ktwang semua dikehendaki mendirikan khemah masing2x..nasb baek group aku semuanya aku kanl...bagus!!!!



time to take a bath....
ya Allah..tdk terkira aku nk katakan coz nak g bersih kan badan,kene turun balek 500 meter ke bawh..dahsyat!!!dah la time 2 kene tinggal..terpaksa la ktwang terjerit2x pggil owang...then ktwang plk pakai selipar..mmg arr cari nahas....whatever...janji smpai...

bla~~~~~~bla~~~~~bla~~~
bersyukur sgt2x coz sampi jer kat tapak khemah,bdk laki group aku mask kan tok ktwag...sonok sgt2x!!!!

bla~~~~~
aku plk xbawa baju sejuk....mmg sejuk sgt2xla.....mggigil aku.....tapi,lena gak arr tido...hihi

suasana pagi


sok pg.....
siap2x semua!!!!
time with camera....hihi.....


kemas khemah


breakfast

bersama2x berjuang
time balek.....
ktwang mmg santai la jaln nak balek 2.....lengang..haha..rilek...

ape2x pown berpeluh2x merupakan satu kenangan yang manis

No comments:

Post a Comment